Jdi na obsah Jdi na menu

Auto na vodu

1.6.2024

Uvádím zde překlad staršího článku o stavbě generátoru vodíku pro pohon běžného auta, od zručného mechanika jménem Carl Cella z Kalifornie. Toto téma mě vždy fascinovalo. Kdysi jsem viděl nějaké články na téma "auto na vodu" ve WM Magazínu pánů Wojnara a Matějky. Při osobním setkání s panem Matějkou v Bosně, mi tento badatel bohužel zchladil nadšení tvrzením, že to prý nakonec bohužel nefunguje, jak sami zjistili při replikaci pokusů s generátory vodíku. Kdo ví?

POHON ZADARMO - Generátor vodíku
(... aneb, co vám v televizi neřeknou)

Nejhojnějšími prvky ve vesmíru jsou vodík a hloupost...

Carl Cella P.O. Box 8101 (4176-X), San Luis Obispo, Calif. 93409 0001
Originál v Iron Feather Journal #13 POB 1905 Boulder, Colo. 80306
Published by Stevyn of Phun Inc.

Úvodem chci říct, že toto není žádná finta ve stylu "navalte peníze za nesmysl hoši"; toto energetické zařízení skutečně funguje!
Patřím mezi šílence z heavy metalové skupiny "Běsnění," ale dávno před tím, než jsme se stali úspěšnými, jsem se vyučil jako mechanik a možnost jezdit autem na palivo extrahované z vody mi nedávala spát. Po přečtení všech dostupných informací jsem přišel na to, jak sestavit generátor vodíku. V roce 1983 jsem postavil svůj první agregát a namontoval ho do kufru Cadillacu Coupé de Ville, ročník 1979. Nemusíte-li si dělat starosti se spotřebou, není hmotnost vozu žádný problém, vždyť použité palivo je zdarma! Konstruoval jsem systém, který je asi zatím nejlepší a nejjednodušší ze všech, o nichž jsem četl. Zašel jsem dokonce ještě dál a použil ty nejlepší možné materiály. Všechny titanové díly jsou z leteckého odpadu; je levný, vydrží věky, takže lze uspořit hodně peněz.

Aby bylo možné očekávat bezproblémové dlouhé použití, musí být modifikována motorová hlava a výfukový systém. Aby bylo jasno, při spalování vodíku dochází k regeneraci předtím oddělených molekul vodíku a kyslíku a ve výfuku motoru se netvoří nic jiného než vodní pára, to znamená absolutně žádné znečištění! Většina výrobců aut ovšem používá laciné litinové výfukové kolektory a ocelové ventily. Kombinovaný efekt žáru a vlhkosti (při spalování ropných paliv k tomu nedochází) je příčinou extrémně rychlé koroze systému. Jediná možnost jak se tomu vyhnout je instalovat nerezivějící ventily a výfukový systém svařený z nerezové oceli. Vhodné nerezavějící ocelové ventily a tlumiče výfuku prodávají prodejny s příslušenstvím pro tuning závodních automobilů. Jelikož vodíková směs neobsahuje olovo, jako benzin, a pokud nepoužijete novější model motoru, musíte předělat hlavu a použít ventilová sedla, která k mazání nepotřebují olovo.

Pokus o stavbu tohoto zařízení a jeho následného prodeje jako kompletního systému skončil ve slepé uličce. Hned v roce 1983 jsem kontaktoval Úřad pro energii a předvedl jim své skutečně fungující auto. Nato jsem byl konfrontován se dvěma velmi agresivními "agenty", kteří mi sdělili, že pokud se pokusím prodávat nebo montovat takové agregáty, setkám se se spoustou "potíží." Ptal jsem se proč a požadoval vysvětlení. Velmi nepokrytě se mne výhrůžným tónem zeptali, jestli mám vůbec nějakou představu o tom, co by zpřístupnění takového zařízení veřejnosti udělalo s ekonomikou. Vedlo by to k oslabení řídící měny a k poklesu výnosů ropných společností a daně za benzín. Světové zásoby jsou záměrně regulovány tak, aby ropa byla pokud možno nedostatkovým zbožím, jehož ceny tak mohou být drženy lukrativně vysoko. Ale jak zastavit nebo regulovat déšť? To nelze, ale pak je voda zadarmo a nikdo na ní nemůže vydělávat peníze...

Technologie aparatury, kterou zde touto cestou nabízím, je tak jednoduchá, že si ji může postavit každý jedinec s více než polovinou mozku, trochu zběhlý v mechanice vozu. Dávám vám k dispozici plánek, seznam součástek, tipy na údržbu a způsob provedení modifikace potřebných partií motoru, výrobní postup a způsob implementace, která je stejně snadná jako levná. Agregát, který jsem sestavil, skutečně funguje tak jak tvrdím, ale nabízím pouze tištěnou informaci jak postupovat, abyste dali dohromady svůj vlastní.

Nenesu žádnou odpovědnost za poškození jakéhokoliv druhu, které si způsobíte na vozidle vlastní hloupostí a nedbalostí, pokud náhodou neumíte číst nebo nepochopíte technické instrukce, bez ohledu na jejich jednoduchost. Tento agregát je aplikovatelný jen na motor s karburátorem; nikdy jsem se nepokoušel použít motor se vstřikováním paliva, a také netvrdím, že aplikace toho typu, pokud vůbec, je snadno proveditelná.

Každá krychlová stopa (0,028 m3) vody obsahuje asi 38,96 m3 vodíku a 19,25 m3 kyslíku (1 m3 = 35,31 ft3). Protože toto zařízení neprodukuje žádné znečištění, zákonitě odpadá katalyzátor a vaše auto je osvobozeno od kontroly výfukových plynů, tak jako vozidla na propan. Jediná nutná údržba spočívá v pravidelném odstraňování minerálních depozitů z elektrod v reakční komoře drátěným kartáčem, v delších intervalech je nutné vyčištění celé komory. Není to komplikované ani časově náročné. Zapojil jsem několik rezervních elektrod, takže kvůli tomu už nebudete stát na krajnici, jako já, když jsem zpočátku používal jen jednu a netušil o záludnosti sedimentů, které časem pokryly celou elektrodu a zastavily průběh reakce. Když auto "chcípe", stačí použít přepínač, a tak dále až do doby než někde můžete vykartáčovat elektrody. Místo ocelové nádrže na benzín mám namontovanou plastovou vodní nádrž vybavenou elektrickým plovákovým snímačem, připojeným na stávající palivoměr.

Když váš motor, zpočátku jen s modifikovaným karburátorem, akceptuje vodík jako palivo, sice hezky poběží, ale jeho výfukový systém začne téměř okamžitě rapidně rezivět, a pokud ho delší dobu nenastartujete, ventily a vodítka zreziví a příště se velice pravděpodobně zadřou! Nerezové ventily zas tolik nestojí, stejně jako nerezový výfukový systém; takže se jen blázen bude pokoušet na tom ušetřit. Pokud ano, bude jedinou příčinou zvýšených nákladů a problémů on sám, a bude zbytečné mne proklínat kvůli vlastní hlouposti.

V litinových spalovacích komorách a kanálech ventilů panuje při spalování vodíku poměrně vysoká teplota. K ochraně jejich povrchu lze použít například keramický povlak zvaný "heanium", který výborně poslouží i k ochraně před korozí, působící na vodítka ventilů a kolektor výfukového systému. Kondenzovaná vlhkost může vyvolat korozi i v sacím potrubí. Ropná paliva obsahují vlastní antikorozní detergenty, působící tak, jako když se součástky namáčejí do oleje. Při použití vodíku jako paliva pro spalovací motor, musí být důkladně provedena zvláštní opatření, jinak skončí jízda už po několika tisících kilometrů "usmažením" motoru.

Nikdy neužívejte mořskou vodu! Ta obsahuje na galon přibližně 340g solí, které velmi rychle pokryjí elektrody a zaneřádí celý systém. Za tvorbu usazenin na elektrodách jsou zodpovědné minerály, rozpuštěné i ve vodě z vodovodu, přitahované k elektrodám uvnitř reakční komory během elektricky aktivovaného molekulárního odlučovacího procesu, v jehož důsledku opouští vodík obsažený ve vodních molekulách vazbu s kyslíkem a vzniká palivo, jímž lze pohánět výbušný motor.

Nejhojnějšími prvky ve vesmíru jsou vodík a hloupost; protože vodík může snadno a regulovatelným způsobem získán z vody; zatím co hloupost je buď toho nevyužít, známe-li technologii v pozadí, anebo vše úplně ututlat před veřejností v úporné snaze nepřijít o vlastní zisk, což houževnatě prosazují lidé, kteří ani neumí jinak. Dostupné zásoby předraženého a životní prostředí zhoršujícího benzínu jsou kontrolovány parazity bažícími po penězích, kteří tak až do posledního centu mohou, a budou, kořistit z netušících neinformovaných "spotřebitelů", obývajících tuto planetu. Kdyby se všichni dozvěděli jak snadná je výroba vodíku, nikdo by už nechtěl kupovat benzín!

Dva nejvýnosnější druhy podnikání na Zemi jsou elektrická energie a ropa. Elektřinu ale mohou dodávat generátory, poháněné motory na vodík, protože pokud je extrakční proces živen elektrickým generátorem (například alternátorem automobilu), poháněným takovým motorem a je stále k dispozici dostatek vody (lze využít i její kondenzaci) je to téměř "perpetuum mobile"; ale ne úplně, protože mnoho energie uniká jako teplo, ale i přesto je účinnost velmi vysoká. Ale pokud je potřebné palivo zdarma, kdo by si na to stěžoval?

Nenabízím zde žádný design pro kondenzaci výfukových par, ale myslím, že může zvýšit kilometrový výkon automobilu průběžným doplňováním zásobní nádrže. Výfukem napájený radiátor by mohl využít chlazení náporem vzduchu za jízdy. Je to jen představa, žádný design, protože zde je zapotřebí zohlednit různé aspekty, jako nejmenší nutný protitlak, tlak v jednotce a umístění takového zařízení s ohledem na provedení vozu a dostupný prostor. Jednodušší by bylo postavit kondenzační zařízení pro stacionární motorový generátor, kde si s prostorem nemusíme dělat starosti.
Z litiny náchylné ke korozi jsou také stěny válců, ale ty udržují v čistotě písty (pokud ovšem motor dlouhodobě nestojí). Přesto by byl nejlepší motor postavený kompletně z nerezové oceli, jenže nečekejme, že nám ti hoši nabídnou cokoli, co by obecně zvýšilo dostupnost automobilů poháněných vodíkem. Nelze na ně spoléhat, protože vydělávají těžké peníze na benzínu, nezapomeňte na to!

Dává vám to smysl? Máte mozek? Tak vypněte tu pitomou televizi (která většinou stejně jen lže ... jste rádi obelháváni, nebo co?), zdvihněte se z pohovky a pusťte se do práce! Kolik vydáte ročně za benzín? Nevím jak vy, ale radši bych ty prachy vydal za jídlo!

Automobilový motor by mohl být rozumně konstruován s hlavou a válci z nekorodující oceli přímo z továrny, ale byl by zde závažný důvod uplatňovat u takového vozu přirážku 25 či více tisíc dolarů, palivo by totiž bylo zdarma, protože toto přizpůsobení nepotřebuje "modifikaci". Ale ať už z továrny nebo ne, pokud bude na této planetě pršet a budu naživu, budu jezdit zadarmo!
Je zde řada odsudků ohledně užívání vodíku jako paliva pro auta. Většina z nich pochází ze lžipropagandy šířené těmi, kteří nejvíc ztratí pokud vodík někdy dosáhne širokého využití jako automobilové palivo ... zástupci ropných společností! Pak zde samozřejmě je několik stupidních blbců, kteří jednoduše naprosto ignorovali selský rozum, mysleli, že pro ně snad platí jakási výjimka a nevyměnili u svých motorů normální ocelové ventily za nerezivějící a jejich litinová vodítka za bronzová. Tito blbí ignoranti dosáhli toho, že se jim při nejvyšších otáčkách zadřel motor. Pokoušeli se totiž ušetřit tam, kde neměli, a pak obvinili koncepci vodíkového paliva jako příčinu a šíří o této nádherné a jednoduché technologii jen lži. Možná (když to uděláte opravdu dokonale), že za přestavbu palivového systému vašeho automobilu utratíte jeden až tři tisíce dolarů. Jenže, co znamená tato jednorázová "investice", když pak už nikdy nebudete muset kupovat benzín?

Někteří výrobci automobilů s vysokým výkonem už uvedli na trh motory s nerezavějícími ventily, ale je jich jen málo a tak či tak ještě musíte vyměnit výfukový systém. Pro vstup vaporizovaného paliva do karburátoru musí být použito stejných součástí jako u motorových soustav na propan/ butan nebo kapalný zemní plyn, například sada "IMPCO" nebo podobně, které umožňují zásobování motoru vaporizovaným palivem. Protože motor neprodukuje žádné znečištění, lze ho "legálně" upravit na vyšší výkon, například pomocí strmého vačkového hřídele, který při benzínovém pohonu zvyšuje škodlivé emise ve výfukových plynech; tudíž je dělá "ilegálními" pro použití na silnici. Samozřejmě, kdyby vás "chytili", je to "přestupek", ale pokuta za pozitivní trest výfukových plynů by zůstala ve vaší peněžence.

Konečný součet už sami vidíte, ne? Hodně ušetřených peněz! Kdyby každé auto jezdilo na vodík, kdo by na tom prodělal nejvíce? "Velký bratr", nikdo jiný. Žádné benzínové daně, poplatky za testy výfukových plynů, pokuty za nedodržení "protismogových nařízení", navýšená kupní cena vozu za katalyzátor, benzínové pumpy na každém rohu, smogové alarmy, degradace ovzduší a ztroskotání na krajnici, o půlnoci v lijáku, daleko od čerpací stanice...
Podobný mechanizmus jaký otevírá a zavírá zatahovací reflektory by mohl na stlačení spínače aktivoval systém s lopatkou na zachycování dešťové vody, která by byla hadicí přivedena přímo do nádrže; bez ohledu na to, zda vůz jede nebo stojí. Stačí sledovat ukazatel paliva a zavřít sběrač, když ukáže "plnou"!

Zatím co asi bude trvat ještě hodně dlouho, než si budeme moci koupit motor z jakési neobvyklé, korozi odolávající slitiny tovární výroby, nabízím vám už dnes kompletní design generátoru vodíku, který může pohánět automobil. Jakékoli zde uvedené modifikace motoru ale berte jen jako náčrt; jakési základní pojetí. Záleží jen na vás, abyste realizovali to, co je dobré a použitelné pro váš specifický motor. Buďte iniciativní. Nespoléhejte na to, co jsem zde popsal, a co ne; pokud objevíte součástku nebo proces, o němž jsem nezmínil, který jakýmkoliv dalším způsobem ochrání motor před korozí, použijte ho!
Napsal jsem tento návod abych pomohl lidem zbavit se velké lži o nevyhnutelné závislosti na ropných společnostech, bez jejichž přispění nejede žádné auto. Kdyby městské busy poháněl vodík, nebyl by žádný důvod požadovat nesmyslné jízdné, dnes odůvodňované faktorem "rostoucích nákladů na pohonné hmoty"...

Možná se divíte: "Proč už to tedy spousta lidí neužívá, když je to funkční?" Protože na tom ropné společnosti nemohou vydělat! Jak už jsem řekl, velké peníze korumpují malé mysli. A pak - naše společnost je plná kreténů, kteří, jak se zdá, jsou tady pouze proto, aby byli pohromou každé kreativity ... protože říkají věci jako: "Nevěřím!" nebo "To ve skutečnosti nikdy nemůže fungovat, je to jen mystifikace." "Já viděl v televizi chlapa, který předváděl, že taková látka propálí motor" nebo "Jak je možné, že jsme o tom nikdy neslyšeli, když to doopravdy funguje?".. .. Všichni ti hloupí, zasraní blbci s vymytými mozky, po celý svůj život věří všemu, co vidí v televizi a považují to za pravdy, stojící mimo veškerou debatu!
Jel jsem do losangeleské kanceláře televizní stanice Channel Seven Eyewitness News, abych jim předvedl automobil na vodu, který skutečně funguje. Říkal jsem jim, že když uvedli příhody o omylech, které lidé udělali při pokusech postavit vodíkem poháněný automobil, proč neudělat reportáž o autě, u kterého jsou všechny chyby vyřešeny, tak, že je doopravdy funkční! Vše, čeho se mi dostalo bylo plané žvanění o tom, že "jde o látku, která lidi nezajímá". Televize je hlavní hlásná trouba síly skryté za velkou lží; masovou měrou vymývající mozky veřejnosti. Vláda chce, aby lidé uvěřili, že všechno musí být za peníze. Nestrachují se jen finanční ztráty, které by utrpěli kvůli vodíkem poháněným dopravním prostředkům, jejich hlavní obava se týká vodíkem poháněných motorů, které lze použít k výrobě tepla elektřiny v každém domě. Pak by totiž jedinými veřejnými službami založenými na centralizovaném odběru byly už jen vodařské a telefonní společnosti. Jímání dešťové vody do zbytečných kovových sudů od nafty a jejím použitím jako paliva by dokonce omezilo i tento odběr!

Stavím tolik zařízení kolik mohu, ale pouze pro osobní použití a napsal jsem tuto brožurku. To je asi jediný způsob jak se mohu "legálně" pokusit napomáhat celosvětovému procitnutí.

Vodíkový generátor produkuje energetický potenciál nad 100% výkonnosti! Ano, čtete správně; zbývá tu volná energie! Automobilová baterie nastartuje motor, ale jakmile jednou běží, alternátor převezme její nabití a činnost zapalování. Alternátor kromě toho dodává energii procesu extrakce vodíku, takže jeho generátor produkuje energii pohánějící motor, který točí alternátorem. Pokud je k dispozici voda, není potřebný žádný externí zdroj energie, provoz celého systému je soběstačný. Dodatečná baterie by poskytla více proudu - pokud je to vůbec potřebné - aby mohlo bez přetížení fungovat všechno najednou, bez přetížení elektrické instalace; zapalování, generátor vodíku, světla, klimatizace i váš megawattový, ultra-výkonný minizesilovač stereosystému z nějž duní pásky "Běsnění" všude, kudy jedete!

Udělejte fotokopie této brožury pro každého, koho znáte a použijte informací, které obsahuje. Svět je obelháván jen proto, že ti, kteří ho zalidňují, dělají všechno stejně, nebo se přinejmenším nepokusí cokoli zlepšit. Voda je hlavní "obnovitelný zdroj, který se nikdy nevyčerpá!

KROK ZA KROKEM
Činnost systému:
Vypínače na přístrojové desce spouštějí reaktor a současně uvedou v činnost čerpadlo, napájející komoru vodou. Když auto začne vynechávat nebo motor zhasne, je to znamení, že používaná elektroda je úplně potažená škraloupem sedimentů z vodních nečistot. Elektricky aktivovaný proces molekulárního odlučování (elektrolýza) se zastavil. Tyto vypínače by měly být vybaveny kontrolkami signalizujícími, který je zapnutý, a ochranou před neúmyslným zapnutím. V případě potřeby přepnout na rezervní, musí vypínač přerušit proud do "odumřelé" elektrody, právě tak, jako zavřít její elektrický ventil. Účelem těchto ventilů je zabránit natlakovanému kyslíku v pronikání armaturou vypnuté elektrody do rozvodné sítě vodíku, což by eventuálně mohlo mít za následek, že se váš automobil stane "silničním Hindenburgem"! Vodík je oddělený ze svého molekulárního svazku s kyslíkem vystavením působení proudu stejnosměrného napětí. Vodík je přitahován k zápornému náboji, zatím co kladný náboj přitahuje kyslík; během tohoto procesu se v komoře vyvíjí teplo, takže je nejlepší oddělit reaktor od zbytku zavazadlového prostoru hliníkovou nebo překližkovou přepážkou. Malé automobily jsou lehké, tudíž levnější při pohonu na benzín, ale když je palivo zdarma, není třída ani hmotnost automobilu rozhodující, s výjimkou Porsche, a podobných sportovních automobilů. Kdo je u čerta rád nacpaný jako sardinka do rolující plechové rakvičky? Rychlé automobily mohou přijít o hbitost, ale Cadillac udělá 130 mil v hodině na extrémně dlouhé vzdálenosti; zkuste to v Yugo a máte velkou šanci, že budete v pekle mnohem dřív než já!

Voda přečerpávaná reakční komorou a samotná komora je pozitivně nabitá, přitahuje kyslíkové molekuly a odvádí je pryč zpětným vedením. Poté jsou odventilovány víčkem vodní nádrže. Elektrody přitahující vodík tvoří svařované vedení (odizolované pod "T" fitinkem), na němž je záporný náboj. Na přístrojové desce je namontovaný ukazatel tlaku, připojený před regulátor a směšovač. Pro spuštění tvorby vodíku zapnete jeden z vypínačů na přístrojové desce a vyčkáte, až manometr ukáže tlak v palivovém potrubí. Až je dostatečný, nastartujete motor. Při připevňování agregátu pamatujte na to, že komora je připojena na kladný pól baterie a většina automobilů má uzemněné šasi, takže kladná komora musí být izolována od dna zavazadlového prostoru!

Poznámka nakonec:
Toto zařízení není jen představa nebo teorie! Je to vyzkoušené a osvědčené. Tento systém jsem navrhl ve věku 18 let, v roce 1983, a z peněz za prodej hudebních nahrávek "Běsnění" vyvinul a postavil více než jednu aplikaci. Nesmím sice prodávat hotové jednotky, ale nic než smrt mi nemůže zabránit v distribuci této brožury, v naději, že lidé přijmou iniciativu směřující k probuzení z velké lži o ropné závislosti a sami zaplaví ulice vodíkem poháněnými automobily. Až dost lidí zjistí, jak jednoduché to je, může veřejný tlak zanedlouho donutit státní moc ke změně postoje, což bude mít za následek, že dlouho opožděné sdělovací prostředky konečně vnesou jasno do toho, čeho se všichni tak bojí.
Televize v L.A. nechtěla ztratit ani slovo o tom, že 18-letý zámečník postavil skutečně funkční vozidlo na vodík! Z jejich hlediska se přepokládá, že v očích veřejnosti jsme jen stupidní cucáci!

Vodík a kyslík jsou plyny, které neznečišťují, a navíc pomáhají vyčistit karbonové usazeniny z motoru pro lepší kilometrový výkon a menší opotřebení. Zlepšeného výkonu si všimnete ihned.

Carl Cella

Ilustrace k článku

*

Související odkazy:

FUEL FOR FREE-Hydrogen Generator (původní článek + ilustrace - anglicky)

Water Fueled Car (Scribd.com - trial nebo placený download)

Číňané představili auto na vodu

Podivné setkání s volnou energií (WM Magazín)

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář